maandag 14 oktober 2013

L5: Mijn idool

Hallo allemaal,

Jullie zagen het briefje al: deze maand werken we rond het thema 'Mijn idool'.

De kinderen bespraken al elk hun idool, en ik was eigenlijk verbaasd hoe weinig zangers of zangeressen er tussen zaten!

Ik vond het heel leuk dat Leonoor koos voor een kunstenares, Helena voor een schrijfster (van wie ik vroeger ook veel boeken heb verslonden ), Amber voor een actrice en Wafa voor de knappe Harry van One Direction.

Verder bespraken we hoe idolen een negatieve invloed kunnen hebben, welke idool-eigenschappen je ook zou willen hebben, en we maakten een strip 'Idool voor een dag'.

Hieronder zie je alvast de 4 zedenleermeisjes die hun idool voorstellen.

Helena vertelde over Francine Oomen

In dit boekje komen we alles te weten over Harry

Amber toont Ariane Grande 
(Deze foto wil niet gedraaid worden..)


Leonoor kreeg voor haar lentefeest een kunstwerkje met zichzelf in de hoofdrol!
(Ook deze foto wil zich niet omdraaien ..)


De gevaren van paparazzi, artikels uit een roddelboekje sceptisch bekijken en een eigen roddel verzinnen bij enkele sprekende foto's komen ook aan bod.

Daarnaast mochten de leerlingen een eigen roddel verzinnen bij een zelfgemaakte foto.
Hier zie je alvast de foto's:

Echt: Wafa toont iets op haar gsm aan Leonoor.
Roddel: Leonoor steelt de gsm van Wafa!

Echt: Dokter helpt Helena met haar bloedneus.
Roddel: Dokter slaat Helena een bloedneus!

Zo zie je maar, niets is wat het lijkt...

Groetjes!
Juf Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten